Hej allihopa!

Idag vaknade jag upp i min grotta i Afrika, jag vaknade och var hungrig och jag var sugen på en mammut sallad. Jag tänkte göra en god mammut sallad till lunch😋.
Jag gick ut och skulle hämta lite mammut kött, jag dödade en mammut förra veckan och därför har jag en massa kött kvar. När jag hade hämtat köttet så gick jag iväg i skogen och hämtade gröna goda blad från ett träd i skogen. Sedan gick jag hem för att göra upp en eld, jag tog några grenar och kvistar, sedan tar jag två stenar och gnuggar mot varandra tills det blir gnistor. Sedan satt jag på köttet på en pinne och hade den över elden tills det blir ungefär lite mörkbrunt. Jag åt den goda salladen, resten av dagen var jag ute i skogen.
Vi ses!


Bildresultat för stone toolsBildresultat för blad i skogen
(receptet till salladen står nedan👇)

Till denna goda salladen behöver du:
30 stenar mammut kött
10 stycken gröna blad

Skär upp köttet i bitar, välj själv hur stora bitarna ska vara.
Blanda ihop allting så att det blandas.

Nu är mammut salladen klar!




Webbsidor: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4658443

https://www.google.com/search?q=homo+erectus&rlz=1CACVLN_enSE835&oq=homo+erectus&aqs=chrome..69i57.6036j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En dag i mitt liv - Homo Habilis

En dag som Australopihecus.