En dag i mitt liv - Homo Habilis







Hej bloggen! 💖

Idag sĂ„ tillverkade jag tillsammans med min bĂ€stavĂ€n nya stenvapen av stenflisor. Vi har jobbat i flera mĂ„nvarv pĂ„ dessa vapen, och nu börjar de Ă€ntligen att bli klara✌. Det har ryktats om att det finns en annan stor stam pĂ„ andra sidan av det höga berget, och vi ska se till att de inte tar sig in pĂ„ vĂ„ra jaktmarker. Det Ă€r dĂ€rför som vi har jobbat pĂ„ att tillverka fler stenvapen.


Jag och mina grottkompisar har lÀnge jobbat pÄ att tillverka ett himmelsvatten-skydd. Vi i vÄr stam förstÄr verkligen inte var allt vatten kommer ifrÄn, men vi jobbar pÄ att samla upp det. Det Àr ganska svÄrt att fÄ tag pÄ vatten hÀromkring och dÀrför vill vi komma pÄ en lösning.

För nĂ„gra mĂ„nvarv sedan sĂ„ tillagade nĂ„gra av mina grottkompisar den godaste mammut-steken. Vi Ă„t den tillsammans med nötter och nĂ„gra hĂ„rda vĂ€xter. Jag har hört att nĂ„gra i stammen kallar dem för "rotfrukter", men jag tyckte inte att de var sĂ€rskilt goda. 
Bildresultat för rotfrukt
SĂ„hĂ€r ser "rotfrukterna" ut. De Ă€r inte jĂ€ttegoda, men jag Ă€ter dem bara för att göra mina grottkompisar glada. 😬

Min grottkompis berĂ€ttade det roligaste skĂ€mtet nĂ„gonsin igĂ„r! Okej, varför dog alla mammutar ut? Jo, det fanns inga papputar! Huhuhu😂 SĂ„ roligt!!
Bildresultat för jungle
    HĂ€r Ă€r en bild av utsikten frĂ„n min grotta, sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ fint!😍😍

KĂ€lla: https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/homo-habilis


Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

En dag som Australopihecus.