Min första skinn jacka

Hej, allihopa.

Idag ska jag göra min första egna skinn jacka som jag behöver för att klara av kylan.
Men först ska jag äta min frukost. Det är torkat mammut kött och varmt vatten.

Nu har jag ätit upp och ska göra min skinn jacka.



Jag tar mitt skinn från mammuten vi fångade igår. Det gör vi med vassa stenar så vi skär loss skinnet. Jag måste ha vårat egna sorts lim som vi gör av skinnets insida av mammuten för att kunna fästa ihop skinn jackan.


Nu har jag arbetat ett bra tag med den och nu är den klar.
Nu när jag är klar med den och nu ska vi ut på jakt igen och leta efter en ny grotta där vi kan bo ett tag. Vi behöver mer mat så därför behöver vi jaga.

Nu har vi hittat en ny grotta som är väldigt stor och mysigt.
Det fanns även spår av mammutar utanför grottan.
Där slår vi läger.


Hugo 21 år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En dag i mitt liv - Homo Habilis

En dag som Australopihecus.